Můj text o žánrových nálepkách pro web Cinema Italiano Database / Il mio testo sulle etichette di genere per il sito Cinema Italiano Database

V roce 2015 jsem napsal pro italský filmový web Cinema Italiano Database text o termínech a označeních pro populární a intelektuální film italské kinematografie. Dospěl jsem již před mnoha lety k variantě populární žánry a intelektuální žánry, které podle mě nejadekvátněji vystihují dva odlišné světy filmové podívané. O těchto označeních a nálepkách jsem vedl rovněž dlouhé debaty s italským filmovým historikem Gianem Pierem Brunettou (*1942) a ze kterých vzešel také dlouhý rozhovor publikovaný ve slovenském filmovém periodiku Kino-Ikon (2015). 

Zdroj / Fonte: Cinema Italiano Database

Nel 2015 ho scrittoo per il sito di cinema italiano Cinema Italiano Database un testo su termini ed etichette per il film popolare e intellettuale del cinema italiano. Molti anni fa sono arrivato alla variante dei generi popolari e generi intellettuali, che credo descriva nel modo più adeguato i due diversi mondi dello spettacolo cinematografico. Ho anche avuto lunghi dibattiti con lo storico italiano del cinema Gian Piero Brunetta (*1942) su questi designazioni ed etichette, che hanno dato origine all’lunga intervista pubblicata nella rivista slovacca del cinema Kino-Ikon (2015).

Odkaz na můj text, který je pouze v italštině / Link al mio testo, disponibile soltanto in lingua italiana:

https://cinemaitalianodatabase.com/2015/02/19/termini-generi-popolari-e-generi-intellettuali-in-relazione-al-cinema-italiano-appunti-sulla-terminologia-cinematografica-di-jan-svabenicky/

Můj rozhovor s Gianem Pierem Brunettou vyšel pouze v tištěné verzi v českém jazyce / La mia intervista con Gian Piero Brunetta è stata pubblicata solo nella versione stampata in lingua ceca:

ŠVÁBENICKÝ, Jan. Vyprávět historii italské kinematografie. Rozhovor s Gianem Pierem Brunettou. In Kino-Ikon, 2015, roč. 19, č. 1 (37), s. 134–146. ISSN 1335-1893.

 

Oblíbené příspěvky